Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Can Büyükkalkan ile Moda Fotoğrafçılığı Üzerine...


Asıl adı Oğulcan Büyükkalkan. 29 Mart 1991 yılında İzmir'in Konak ilçesinde dünyaya merhaba dedi. Lise çağlarının başında fotoğrafçılığa olan ilgisini fark etti ve fotoğrafçılık alanında yaptığı çalışmalarda "Can Büyükkalkan" olarak tanınmaya başladı. Fotoğrafçılık alanındaki çalışmalarının dışında eğitim hayatına 9 Eylül Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümünde hala devam ediyor. Konsept kurgusu,ışık ve renk dengesini en iyi şekilde kullanıyor.Sırf bu nedenle iyi bir make-up firması ile çalışmalısın diyorum kendisine.O ise şimdilerde geleceğin en iyi türk fotoğrafçılarından biri olmaya hazırlanıyor.Umarım hayalleri onu istediği yere götürür...


-Fotoğrafçılığa olan ilgini nasıl farkettin? bu ilgin edindiğin çevre üzerinde ne gibi bir fark yarattı?
Hepsi photoshop sayesinde oldu. Önce onunla tanıştım 11-12 yaşlarındaydım  internetten fotoğraflar bulup onları editlemeye çalışıyordum. Daha sonra neden kendim çekip editlemiyorum ki diyip ilk kompakt fotoğraf makinemi aldım. O yaşıma kadar başladığım tüm sporları ve işleri hevesimi alınca bıraktığım için onlardan biri gibi düşünmüştü çevrem, ama öyle olmadı.
-Fotografçılıkta ki tarzını tanımlarmısın?

Henüz tam anlamıyla bir tarzım olduğunu düşünmüyorum. Daha çok yeniyim tarzım sürekli değişim gösterebilir.
-Fotoğrafçılıkta buraya kadar gelmenizde en büyük destekçiniz kim?
Henüz  bir yerlere de geldiğimi düşünmüyorum ama en büyük destekçim kuşkusuz ailem.
-Yaptığın işlerden gerçekten hayal gücünün geniş olduğunu ve yaşına oranla bu iş için biçilmiş kaftan oldugunu söylemek mümkün. Peki kadrajından etkilendiğin fotoğrafçılar ya da çalışmalarından esinlendiğiniz isimler oluyor mu?
Güncel olarak takip ettiğim binlerce blog var. Bunlar dışında yakın geçmişten beni etkileyen çok sayıda isim var bunların başında Erwin Blumfeld, Helmut Newton, Richard Avedon geliyor.

-İlk fotoğrafını sergilediğinde kaç yaşındaydın? diğer sergilenen çalışmaların neler?
2011yılında ilk kişisel sergimi İzmir Üniversitesi'nin Bahar Şenliklerinden gelen teklif sayesinde açtım, onun dışında Artlens Kültür Sanat Atölyesi'nin yapmış olduğu "Korku-yorum" ve "Ağır" adlı iki sergide toplam 3 fotoğrafım yer aldı. The American Turkish Society’e bağlı Moon and Stars Project adına düzenlenen fotoğraf yarışmasında 1 fotoğrafım sergilendi ve Lüksemburg'daki 21 yaş altı genç fotoğrafçıların katılabildiği Photo-Club Pétange'da 4 fotoğrafım sergilendi. Onun dışında Vogue Türkiye’nin instagramda yapmış olduğu yarışmada 1 fotoğrafım Lucca’da sergilendi.
-Eline DSLR alan herkesin kendini freelance fotoğrafçı ilan ettiği bu dönemde makinasının hakkını veremeyenler için neler düşünüyorsun?
Kendilerini fotoğrafçı olarak ilan etmelerini değilde başkalarının onları fotoğrafçı olarak gördüğü zamanı beklemeleri gerektiğini düşünüyorum. Onun dışında herkesin çekebildiği kadar fotoğraf çekmesi gerektiğini düşünüyorum, hayata bir kere geliyoruz tadını çıkartmak lazım.
-Ekibinize katılmayı ya da sizin fotoğraf modeliniz olmayı isteyen gençler oluyor mu? Bu durum sıkıcı bir hal alıyor mu?
Yanıma gelip staj yapmak istediğini söyleyen birkaç kişi olmuştu. Ciddi anlamda çok şaşırmıştım. Kesinlikle sıkıcı bir hal almıyor, aksine mutlu ediyor.
-Fotograf çekmekle geleceğe dair planlarında yaşamak istediğin şehir neresi? neden?
Hayat süprizlerle dolu diyorum.
Bizde "hayallerinin peşinden gitmelisin Can!" diyoruz ve röportajımıza kadrajıyla renk kattığı için çok teşekkür ediyoruz.Moda fotoğrafçılığında konsept ve kombin kurgusunda dikkat çekici bir kare yaratmanın en önemli yolu zıt renkleri kullanmanın olduğunu düşünüyoruz.Kendisini ve ilham kaynağı resimlerini takip edebileceğiniz adresler ise;


Hiç yorum yok: