Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Düğün-Nikah Hazırlıkları Volume -6- "sweet home II "

Türkiye'de gelin kızlarımız için zaten çeyizlik denen ve o çeyizliği bitiremeyen annelerimiz saolsun gerekli gereksiz ne kadar malzeme varsa bir sandığa sığdırmayı başarırlar. Bunun dışında elbet hayalimizde ki eve sahip olmaz bizim vazgeçilmez tutkumuzdur.Heyecanla ev dergilerini karıştırır içinden istediğimiz ürünlerin fotoğraflarını çeker ve bir araya getiririz. 
İşte ben bu noktada kiralık evde geçireceğimiz 1 sene zarfında her odanın farklı bir temayı temsil etmesini istedim. Dün sizlerle giyinme ve yatak odasından bahsetmiştik. Bugün de oturma odası.,salon,tuvalet ve banyo gibi ortak kullanım alanlarından bahsedeceğim.
 -Oturma alanı:3+1 evde salon+oturma odası kullanmak istemedik. 1 oturma alanına kapitone detaylarını taşıyan köşe takımı seçtik. Desensiz koltukları renkli puf, halı,yastık ve aksesuarlar ile havaya sokalım dedik. Benim seçimim bu nokta da mobilya tasarımcısı İlker Bey oldu. Uzun bir sohbetten sonra ne istediğimi çözdük. Onunla mobilya detayına indikten sonra anladım ki dekorasyon namına hiçbir şey bilmiyormuşum. Hem tedirgin hem de ne istediğimi bilememek beni gitgide endişenlendiriyordu. Ancak işini iyi bilen biri ile çalışırsanız içiniz rahat evinize mobilyanın geleceği günü beklersiniz. Öylede oldu ölçüler alındı,kumaşlar seçildi. Odanın düzeni hangi masa hangi sandalye kullanılmalı gibi taslaklar çıkarıldı. Henüz aksesuarları, renkleri belirleyemedik o ayrı. Duvar boşluklarınız var ise bu bölümleri parçalı çerçeve,tablo ve farklı tasarımlar ile süsleme kararı aldık ama bunlar en son yerleştirilecek detaylardı. Wenge Home'u bu konuda öneririm. Çünkü gelen parçaların hepsi birer ya da ikişer adet hepsi farklı ülkelerden farklı şehirlerden özel üretim. 
Odanın rengi kum rengi koltuklarda mor seçilince ki moru en iyi tamamlayan renkler gümüş rengi ve krem tonlarıymış, köşe takımı yanına krem bir puf ve yemek masası için aynı renkleri sandalyeleri kullandık. 4 sandalye + 2 sandalye yerine kapitone benç ayarladık. Masayı  nişanlım seçti ki ben hiç ısınamadım. Enterasan bir kullanımı var ve 70'li yılları anımsatıyor. Sanırım bunu sizinle daha sonra görsellerde paylaşırım. İlham aldığımız bazı resimler;
Vitrin zaten oldum olası sevmem ancak eşya çokluğu olunca ve önemli olanları bir araya toplamak amacıyla böyle bir üniteyi kullanmaya karar verdik. Keşke duvarlara da böyle yazılar yazabilseydik... Ortama huzur getirmesi için yeşil yapma ağaçlar, bonzai bitkilerini ikea'da bulabilirsiniz.
Yastık-tablo-halı uyumu... harika
 Romantik görüntüleri ve yumuşak hatlı mobilyaları seviyorum. Sanırım moderne uzak duygusal bir hava beni daha çok yuvamdaymış gibi hissettiriyor.
-Tuvaletler ve banyo: Refresh bir görüntü sağlamak için Marina tarzı uygun gördük. Kendinizinde yapabileceği deniz kabuklarından oluşan ayna çerçevesi. Maviyi temsil eden okyanus ve tekneleri taşıyan görsel aksesuarlar. Tabi ki mavi-beyaz çizgili havlular... İlham alınası resimler;


Sormak istediğiniz sorular varsa lütfen yorum bırakmayı unutmayın...
Bugünlük bu kadar ev dekorasyonunun 3. partında yarın görüşmek üzere...
Sevgiler,
S.

Hiç yorum yok: